MENU   

Rewriting Indie Cinema

Improvisation, Psychodrama, and the Screenplay (livre en anglais)

de J. J. Murphy

Type
Etudes
Sujet
PaysEtats-Unis
Mots Clés
cinéma indépendant, Etats-Unis
Année d'édition
2019
Editeur
Columbia University Press
Collection
(hors collection)
Langue
anglais
Taille d'un livre de poche 11x18cmTaille relative de ce livreTaille d'un grand livre (29x22cm)
Taille du livre
Format
Broché • 360 pages • 32 €
15 x 22,5 cm
ISBN
978-0-231-19197-5
Appréciation
pas d'appréciation (0 vote)

Moyenne des votes : pas d'appréciation

0 vote 1 étoile = On peut s'en passer
0 vote 2 étoiles = Bon livre
0 vote 3 étoiles = Excellent livre
0 vote 4 étoiles = Unique / une référence

Votre vote : -

Signaler des informations incorrectes ou incomplètes

Description de l'ouvrage :
Most films rely on a script developed in pre-production. Yet beginning in the 1950s and continuing through the recent mumblecore movement, key independent filmmakers have broken with the traditional screenplay. Instead, they have turned to new approaches to scripting that allow for more complex characterization and shift the emphasis from the page to performance.In Rewriting Indie Cinema, J. J. Murphy explores these alternative forms of scripting and how they have shaped American film from the 1950s to the present.
He traces a strain of indie cinema that used improvisation and psychodrama, a therapeutic form of improvised acting based on a performer’s own life experiences. Murphy begins in the 1950s and 1960s with John Cassavetes, Shirley Clarke, Barbara Loden, Andy Warhol, Norman Mailer, William Greaves, and other independent directors who sought to create a new type of narrative cinema. In the twenty-first century, filmmakers such as Gus Van Sant, the Safdie brothers, Joe Swanberg, and Sean Baker developed similar strategies, sometimes benefitting from the freedom of digital technology. In reading key films and analyzing their techniques, Rewriting Indie Cinema demonstrates how divergence from the script has blurred the divide between fiction and nonfiction. Showing the ways in which filmmakers have striven to capture the subtleties of everyday behavior, Murphy provides a new history of American indie filmmaking and how it challenges Hollywood industrial practices.

Voir le site internet de l'éditeur Columbia University Press

> Sur un thème proche :

American Independent Cinema:An Introduction

American Independent Cinema (2017)

An Introduction

de Yannis Tzioumakis
(en anglais)

Sujet : Pays > Etats-Unis

Not Hollywood:Independent Film at the Twilight of the American Dream

Not Hollywood (2013)

Independent Film at the Twilight of the American Dream

de Sherry B. Ortner
(en anglais)

Sujet : Pays > Etats-Unis

Paris-Hollywood:ou le rêve français du cinéma américain

Paris-Hollywood (2013)

ou le rêve français du cinéma américain

Dir. N. T. Binh, José Moure et Frédéric Sojcher

Sujet : Technique > Réalisation

Le Nouvel Hollywood:D'Easy Rider à Apocalypse Now.

Le Nouvel Hollywood (2016)

D'Easy Rider à Apocalypse Now.

de Jean-Baptiste Thoret et Brüno

Sujet : Pays > Etats-Unis

À la porte du paradis: Cent ans de cinéma américain, cinquante-huit cinéastes

À la porte du paradis (2014)

Cent ans de cinéma américain, cinquante-huit cinéastes

de Michael Henry Wilson

Sujet : Pays > Etats-Unis

Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.

23780 livres recensés   •   (c)2014-2024 livres-cinema.info   •