Lars von Trier
Interviews (livre en anglais)
de Jan Lumholdt
Moyenne des votes :
0 | vote | = On peut s'en passer |
0 | vote | = Bon livre |
0 | vote | = Excellent livre |
0 | vote | = Unique / une référence |
Votre vote : -
Description de l'ouvrage :
With six entries at the Cannes Film Festival thus far, Lars von Trier has been a Cannes award winner four times. Without question, he is the most intriguing film director to emerge in Denmark since the days of his great mentor in spirit Carl Theodor Dreyer. A relentless visionary, von Trier (b. 1956) has succeeded not only in realizing his projects but also in managing to gather substantial audiences to his films. Breaking the Waves (1996) made him a well-known figure to American audiences, as did Dancer in the Dark (2000), winner of the Palme d'Or at Cannes.
His work on the groundbreaking TV series The Kingdom (1994-97) made him a household name in Denmark. He has continued to stir controversy for his polarizing views on the characters and subject matter of his films, as well as for his film technique. Media attention reached its peak when von Trier created Dogme 95, a movement dedicated to the "Vow of Chastity," which strips cinema of its artifice, flash, and polish.
Rather than being strident or shrill, however, these collected interviews reveal the Danish filmmaker to be impish, forthright, witty, sometimes infuriating, and deeply committed to the possibilities of cinema. The conversations in this collection trace his development from the structured, image-obsessed formalist of The Element of Crime (1984) and Europa (U.S. title Zentropa, 1991) to the control-shunning game master of the 1990s.
Most of these interviews, two previously unpublished, are translated into English for the first time. They begin in 1968, when von Trier was the lead actor in a children's TV series, and end in 2001. Von Trier speaks of his visions, ideals, dislikes, and technical experimentations, of his conception of actors, his childhood, his phobias, and of his views on religion and his ill-fated female protagonists. His style in conversation is relaxed and honest, his mood affirmative and passionate.
Voir le site internet de l'éditeur University Press of Mississippi
Voir la filmographie complète de Lars von Trier sur le site IMDB ...
> Livres ayant un titre identique ou proche :
Lars von Trier (1997)
Cannes 1996
de Gérard Pangon et Aurélien Ferenczi
Sujet : Réalisateur > Lars von Trier
> Des mêmes auteurs :
Quentin Tarantino (1997)
Cannes 1994
de Gérard Pangon et Aurélien Ferenczi
Sujet : Réalisateur > Quentin Tarantino
Gérard Depardieu (1997)
Cannes 1992
de Gérard Pangon et Gilbert Salachas
Sujet : Acteur > Gérard Depardieu
Theo Angelopoulos (1997)
cannes 1991
de Gérard Pangon et Michel Estève
Sujet : Réalisateur > Theo Angelopoulos
Clint Eastwood (1997)
Cannes 1990
de Gérard Pangon et Thierry Jousse
Sujet : Réalisateur > Clint Eastwood
Emir Kusturica (1997)
Cannes 1989
de Gérard Pangon et Serge Grunberg
Sujet : Réalisateur > Emir Kusturica
Krzysztof Kieslowski (1997)
Cannes 1988
de Gérard Pangon et Vincent Amiel
Sujet : Réalisateur > Krzysztof Kieslowski
Marcello Mastroianni (1997)
Cannes 1987
de Gérard Pangon et Gilbert Salachas
Sujet : Acteur > Marcello Mastroianni
Andreï Tarkovski (1997)
Cannes 1986
de Gérard Pangon et Pierre Murat
Sujet : Réalisateur > Andreï Tarkovski
Martin Scorsese (1997)
Cannes 1983
de Gérard Pangon et Pascal Mérigeau
Sujet : Réalisateur > Martin Scorsese
Akira Kurosawa (1997)
Cannes 1980
de Gérard Pangon et Aldo Tassone
Sujet : Réalisateur > Akira Kurosawa
Andrzej Wajda (1997)
Cannes 1978
de Gérard Pangon et Jean-Luc Douin
Sujet : Réalisateur > Andrzej Wajda
La Grande Bouffe (1997)
Cannes 1973
de Gérard Pangon et Jean-François Rauger
Sujet : Un Film > La Grande Bouffe
Maurice Pialat (1997)
Cannes 1972
de Gérard Pangon et Vincent Amiel
Sujet : Réalisateur > Maurice Pialat
Joseph Losey (1997)
Cannes 1967
de Gérard Pangon et Christian Viviani
Sujet : Réalisateur > Joseph Losey
Un homme et une femme (1997)
Cannes 1966
de Gérard Pangon et Gilbert Salachas
Sujet : Un Film > Un homme et une femme
Les Parapluies de Cherbourg (1997)
Cannes 1964
de Gérard Pangon et Camille Taboulay
Sujet : Un Film > Les Parapluies de Cherbourg
Luchino Visconti (1997)
Cannes 1963
de Gérard Pangon et Noël Herpe
Sujet : Réalisateur > Luchino Visconti
Robert Bresson (1997)
Cannes 1962
de Gérard Pangon et Vincent Amiel
Sujet : Réalisateur > Robert Bresson
Antonioni, Fellini (1997)
Cannes 1960
de Gérard Pangon et Pascal Mérigeau
Sujet : Réalisateur > Michelangelo Antonioni, Federico Fellini
Alain Resnais (1997)
Cannes 1959
de Gérard Pangon et Thierry Jousse
Sujet : Réalisateur > Alain Resnais
Ingmar Bergman (1997)
Cannes 1957
de Gérard Pangon et Thierry Jousse
Sujet : Réalisateur > Ingmar Bergman
Henri-Georges Clouzot (1997)
Cannes 1956
de Gérard Pangon et Pascal Mérigeau
Sujet : Réalisateur > Henri-Georges Clouzot
René Clément (1997)
Cannes 1954
de Gérard Pangon et Christian Viviani
Sujet : Réalisateur > René Clément
Jean Cocteau (1997)
Cannes 1953
de Gérard Pangon et Frédéric Strauss
Sujet : Réalisateur > Jean Cocteau
Le Troisième Homme (1997)
Cannes 1949
de Gérard Pangon et Noël Herpe
Sujet : Un Film > Le Troisième Homme
Roberto Rossellini (1997)
Cannes 1946
de Gérard Pangon et Jean A. Gili
Sujet : Réalisateur > Roberto Rossellini
> Sur un thème proche :
La Leçon de cinéma (2024)
de François Truffaut et Bernard Bastide
Sujet : Réalisateur > François Truffaut
Le Cinéma selon Jean-Pierre Melville (2021)
Entretien avec Rui Nogueira
de Rui Nogueira
Sujet : Réalisateur > Jean-Pierre Melville
Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.