MENU   

100 Film Musicals

(livre en anglais)

de Jim Hillier et Douglas Pye

Type
Critiques de films
Sujet
GenreComédie musicale
Mots Clés
comédie musicale, sélection
Année d'édition
2011
Editeur
BFI Publishing
Collection
BFI Screen Guides
Langue
anglais
Taille d'un livre de poche 11x18cmTaille relative de ce livreTaille d'un grand livre (29x22cm)
Taille du livre
Format
Relié • 296 pages • 20 €
13 x 17 cm
ISBN
978-1-8445-7379-0
Appréciation
pas d'appréciation (0 vote)

Moyenne des votes : pas d'appréciation

0 vote 1 étoile = On peut s'en passer
0 vote 2 étoiles = Bon livre
0 vote 3 étoiles = Excellent livre
0 vote 4 étoiles = Unique / une référence

Votre vote : -

Signaler des informations incorrectes ou incomplètes

Description de l'ouvrage :
i"?From the coming of sound to the 1960s, the musical was central to Hollywood production. Exhibiting -- often in spectacular fashion -- the remarkable resources of the Hollywood studios, musicals came to epitomise the very idea of 'light entertainment'. Films like Top Hat and 42nd Street, Meet Me in St. Louis and On the Town, Singin' in the Rain and Oklahoma!, West Side Story and The Sound of Music were hugely popular, yet were commonly regarded by cultural commentators as trivial and escapist. It was the 1970s before serious study of the Hollywood musical began to change critical attitudes and foster an interest in musical films produced in other cultures. Hollywood musicals have become less common, but the genre persists and both academic interest in and fond nostalgia for the musical shows no signs of abating. 100 Film Musicals provides a stimulating overview of the genre's development, its major themes and the critical debates it has provoked. While centred on the dominant Hollywood tradition, 100 Film Musicals includes films from countries that often tried to emulate the Hollywood style, like Britain and Germany, as well as from very different cultures like India, Egypt and Japan. Jim Hillier and Douglas Pye also discuss post-1960s films from many different sources which adapt and reflect on the conventions of the genre, including recent examples such as Moulin Rouge! and High School Musical, demonstrating that the genre is still very much alive.

À propos des auteurs :
JIM HILLIER and DOUGLAS PYE are Visiting Fellows in the Department of Film, Theatre and Television at the University of Reading. Jim Hillier's recent publications include 100 Film Noirs (2009, with Alastair Phillips) and American Independent Cinema (2001). Douglas Pye's recent publications include Style and Meaning (2005, with John Gibbs) and The Movie Book of the Western (1996, with Ian Cameron).

Voir le site internet de l'éditeur BFI Publishing

> Des mêmes auteurs :

Cahiers du Cinéma:The 1960s New Wave, New Cinema, Reevaluating Hollywood

Cahiers du Cinéma (1992)

The 1960s New Wave, New Cinema, Reevaluating Hollywood

de Jim Hillier
(en anglais)

Sujet : Les Films > Revues de cinéma

Cahiers du Cinéma:The 1950s: Neo-Realism, Hollywood, New Wave

Cahiers du Cinéma (1986)

The 1950s: Neo-Realism, Hollywood, New Wave

de Jim Hillier
(en anglais)

Sujet : Les Films > Revues de cinéma

> Sur un thème proche :

Nota : Un livre sur fond légèrement grisé est un livre qui n'est plus actuellement édité ou qui peut être difficile à trouver en librairie. Le prix mentionné est celui de l'ouvrage à sa sortie, le prix sur le marché de l'occasion peut être très différent.
Un livre sur fond de couleur beige est un livre édité dans une autre langue que le français.

23780 livres recensés   •   (c)2014-2024 livres-cinema.info   •